helt ärligt..

Läste att ett glas juice innehåller 9 sockerbitar och att en 33 cl coca cola innehåller 13,5 sockerbitar..då kan jag lika gärna dricka cola till frukost, det är mycket godare och roligare att dricka än tråkig juice som oftast är så stark så det svider på läpparna.

Imorgon ska jag iallafall sluta upp med oboy, jag dricker alltid ett glas på morgonen och oftast ett på kvällen, men jag slutar med saker sakta men säkert, eller speciellt säkert är det inte alls.
Vi får se hur det går, jag vet inte riktigt vad jag ska dricka till frukost och kvällsmat, isté dricker jag ju mycket nu men vad finns det för altenativ?
Jag kan inte dricka té, iallafall inte på morgonen, kan inte dricka varmt då.
Jag gillar inte kaffe
Juice är helt okej men tydligen inte så nyttigt, och oftast i dom lite nyttigare varianterna är det oftast fruktkött och det funkar inte alls för mig.

Blåbärssoppa kanske är ett bra altenativ? har hört att det är bra för magen också?

vi får se vad som blir ersättaren, isté,vatten,blåbärsoppa och nyponsoppa..så får det bli!

2 veckor har gått, jag har ätit:
två pizzor (utan ost)
33cl cola
lite glass
(så lite så det knappt räknas)
Lite chokladpudding

Jag rör på mig varje dag, promenad eller styrketräning/kontition..
Jag ska fortsätta såhär så får vi se hur länge jag känner fört..


Jag vann inget på bingolotta förresten!


Kommentarer
Postat av: Camilla

Jämför innehållsförteckningen på cola och juice så ser du skillnaden, du kan ju inte bara kolla kalorier :P

2009-01-18 @ 22:59:25
URL: http://camilla2008.blogg.se/
Postat av: Lina van der Putten

Ja det där med dricka är läskigt när man kollar upp hur mycket det innehåller.. jag dricker bara te, vatten och mineralvatten :)

2009-01-19 @ 10:23:36
URL: http://lvdp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0