onödigt

i skolan lärde man sig både det ena och det andra, en del bra saker och en del onödiga saker.

Skrivstil- i mellanstadiet så sa våran lärare att man var tvungen att lära sig skrivstil för att man var tvungen att anteckna så mycket i högstadiet och att det skulle gå fort, öh vart fick hon det ifrån?varken jag eller nån jag kände använde sig av skrivstil...och inte nog med det så tror jag inte vi antecknade så mycket heller för den delen?
Matte- okej visst, matte kanske är rätt bra att kunna men man kan lika gärna använda sig av miniräknaren på mobilen, jag är usel på både plus och minus och allt som har med matte att göra.
Historia- helt onödigt, varför inte bara leva i nuet?

Fast det finns ju faktist saker jg har haft nytta av med..

Idrott- på idrotten lärde jag mig att stretcha, det har jag haft nytta av nu när man tränar på gym. visst, nån annan kunde visa mig hur man gjorde på 15 min ist för hur många år som helst, men man lärde sig annat med som var bra..dock hatade jag idrott.
Svenska- Visst jag är inte så petig med grammatiken när jag bloggar men det är bra att kunna när man ska söka jobb och sådär..så visst,svenska är skittråkigt men bra att ha i bakhuvudet...det är inte nått en kompis är villig att lära ut eftrsom det somsagt är rätt tråkigt.

ja så allt är inte bara dåligt med skolan, men mycket är.


Kommentarer
Postat av: julia

Ahh det är den jag använt med :) Å har faktiskt varit helnöjd, men tyckte det skulle vara skoj å testa en ny ändå ;) Å annars kan man ju alltid köoa den igen :D

KRAM

2009-02-09 @ 18:52:57
URL: http://juliaexanimo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0