ett ekonomiskt liv

Just nu slänger jag bara pengar i sjön känn det som, gör inget vettigt för dom, köper onödiga småsaker bara för att jag kan.
låter som jag sitter här och skryter men så är in fallet.

Eftersom jag bor hemma har jag inte mycket att betala, A-kassa,facket,linser,pensionssparande,gym,busskort och lite sådär, och allt som allt blir det ungefär 1600:-, och det är ju inte så jätte mycket.

Men jag och johanna pratade pengar igår och då fick jag mig en tanke ställare, ca 2000:- vet jag inte vart jag gjort av, kanske inte så förfärligt mycket pengar men jag skulle lika gärna kunnat lägga undan dom, jag kan tänka mig att dom pengarna har gått åt till godis,snabbmat och sånna där onödiga ting.

När jag gick i högstadiet och gymnasiet klarade jag mig på 1050:-, förstår int hur jag lyckades, det gjorde jag kanske inte heller ibland då jag fick lite pengar av mamma och pappa lit titt som tätt, men ändå, jag gjorde aldrig av med så mycket pengar som jag gör nu, så därför tänkte jag göra en förändring.

Jag måste spara mer pengar, ifall det kommer en månad då jag inte jobbat och därmed får jag ingen lön, vad skulle jag ta mig till då?

Men ju mer pengar man har, desto mer saker behöver man.

Nu ska jag skärpa till mig gällande pengar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0