starta eget?

Man kan ju inte förlita sig på att man får ett jobb nu för tiden, iallafall inget fast jobb..så därör funderar jag på att starta eget, jag har bara ett hum om vad jag ska sälja i min lilla butik men inte helt 100 ännu, ska fundera lite, man måste ju veta vad folk vill ha, och inte bara något som är en trend just nu, utan som håller ett tag... men frågan är ju om man tjänar nått på att starta något här i motala, för vem vet, om några år kanske jag flyttar härifrån, sånt vet man ju aldrig.

Positivt med eget företag:
Man får jobb med det man vill
Styra och ställa själv utan att nån över en bestämmer
bestämma arbetstider själv, dock inte i början när det är hur mycket jobb som helst.


Negativt:
Jobbigt i början, mycket papper och sånt
man är säkert orolig, går idén hem hos folk?
Man måste tåla både positiv och en hel del negativ kritk.


Det finns ju självklart hur mycket bra och dåliga saker med eget förtag, men vore det inte roligt att göra nått eget? jag vill ine vra den där som säger till sna barnbarn at jag har vairt vikarie hela livet, jag måste ta tag i saker och ting nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0