karriär eller barn?

Barn är alltid så ärliga, eller, oftast iallafall...
 "fröken jag ser att du har en tatuering i nacken, den är så himla ful..jag ska aldrig ha en tauering"
Ja vad ska man säga, smaken är som baken.

Det är faktist rätt skönt att bara jobba småtimmar ibland, då har man ändå mycket tid till att göra annat, vanligtvis så börjar jag 9.30-12.00, 2,5 timmar bara men som sagt, då har jag ju hela dagen på mig att göra annat.
Heldagar känns så jobbigt, då är en hel dag förstörd, dock är det ju bättre för plånboken men ändå, varför ska man ha så mycket pengar som möjligt för?jag har så jag klarar mig iallafall just för tillfället.

Karriär eller barn?
Jo, det får man nästan välja, att ha familj eller att ha en bra karriär, för att få en bra karriär måste man jobba en hel del, och har man barn samtidigt kommer de i klämm, en del barn är på förskolan från 06.30-18.30, det kan väll inte vara så bra?
förskollärarna känner barnen bättre än föräldrarna gör, de spenderar mer tid på förskolan är hemma.

Även fast föräldrarna vill tjäna pengar så förlorar dom i långa loppet, missar barnens uppväxt, inga pengar i världen kan ersätta det.
Men tycker man att det är viktigare med materiella saker så visst, jobba på och strunta i barnen.

Man kan faktist gå ner i tid och spendera den tiden med barnen istället, ja det tycker jag allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0