jag börjar bli vuxen...

  • Jag har körkort.
  • Jag jobbar, som vikarie men det är alltid nått.
  • Jag har gått till banken själv och fixat visa kort istället för det andra som jag hade.
  • Jag har gått med facket och A-kassa.
  • Jag har på eget intiativ börjat pensionsspara.


Jo, man kan väll säga att jag är vuxen nu, bor dock hemma och äger ingen bil men ekonomin tillåter inte detta heller.
Vill flytta hemifrån självklart men om man överväger fördelar med nackdelar så kanske det är bättre att bo hemma så länge som möjligt.
Igentligen vill jag bara flytta hemifrån för att köpa alla nya grejer och inreda min lägenhet, men jag vill ju inte bo där själv.
Laga mat,diska,städa och betala räkningar, det är väll inte så roligt?

Ne, jag stannar hemma ett tag till och lever loppan istället, det är bäst att passa på och spendera så mycket pengar på sig själv som möjligt innan man måste tänka på vart pengarna försvinner.

efterssom jag är så "vuxen" och jobbar så måste jag gå och lägga mig nu för jag börjar tidigt imorgon.

hörs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0