starten..

två dagar har nu gått och jag har inte ätit en ända godisbit, även fast en jobbarkompis frågade mig i går kväll om jag ville ha choklad så tackade jag gladerligen nej tack...och i morse vart jag attans sugen på oboy men jag tog ett glas vatten och ett tuggumi istället...det finns alltid altenativ, allt handlar om självdiciplin.
Men om jag känner mig rätt så kommer jag snart sitta med en chokladbit i handen eller stå i mc donalds kön..men denna gång ska jag verkligen försöka.
Och för varje dag jag är utan godis och snabbmat känner jag mig mer och mer stolt.
Som tur var så jobbar jag hela denna helg så jag hade/har ingen möjlighet att gå ut och dricka öl...kanske att jag unnar mig några nästa helg för då har det ju gått två veckor, men förhoppningsvis står jag emot.
Men hur mysigt är det inte att sitta några vänner eller bara med pojkvännen och ta sig nån öl sådär?

Men jag är attans peppad till att inte äta dumheter.

Men jag måste ta tag i promenaderna..men ett steg i taget.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0