överskattad dag

nyår hit och nyår dit, alla pratar om det, "vad ska du göra på nyår", "jag måste köpa en klänning till nyår" och så vidare...
och ja,jag är en av dom men ändå, nyårsafton är en överskattad dag.
Det bästa enligt mig att göra på nyår är att vara med ett par vänner sådär, äta god mat och bara ha allmänt trevligt, nu låter jag som en gammal kärring men så är det..
Hellre att vara en kärring än att ränna omkring på stan vid 00.00 tiden och krama alla (även de man inte ens känner så väl) och säga gott nytt år...nej tack.

Nyårslöften då?
dom är till för att brytas, har nog inte ens försökt ge mig på det där med nyårslöfte för tycker det är lite löjligt, men i år ska jag faktist försöka med ett par:

Träna minst 2 ggr/veckan- hur jobbigt kan det igentligen vara att ta sig ner dit 2 gånger, tar 5 min på cykeln att åka dit..och igentigen är det inte ens jobbigt att träna, utan att komma dit..
mn detta är ju ett nyårslöfte som de flesta ger, men hur ofta håller det igentligen?
Öppna sparkonto-  ja det låter ju inte så jobbigt, men jag måste ju givetvis sätta in pengar på det med, jag är riktigt dålig på att spara pengar så det ska det bli ändring på, förhoppningsvis.

Förresten, hur länge ska ett nyårslöfte hålla?ett helt år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0