Fy alla hundägare!

Skaffar man hund får man även ta sitt ansvar, har faktist tagit upp det här en gång förrut men då gällde det att jag inte tycker om att hundägare släpper sina hundar utan koppel både här och där, vem vill möta en främmande hund på stan utan koppel?
Men som alla hundägare säger "min hund är världens snällaste", säkert!, det tror jag inte ett dugg på, visst är en del hundar hur bra som helst, men faktist finns det folk som är lite hundrädda,  jag är inte överförtjust i stora hundar, små är bättre.
Men hur många gånger har man inte läst om alla dessa hundar som bitit barn och även vuxna, visserligen är det nästan bara kamphundar men deras ägare, tycker inte dom att deras hund är bäst i världen?

Men det var inte det här jag skulle ta upp denna gång, utan att hundägare inte verkar bry sig om vissa saker, som tex när jag var i Varamon och badade, det stor en klar och tydlig skylt, faktist flera stycken, att man inte får ha hundar vid badet under en viss period (över sommaren självklart), men ändå ska det vara folk som inte riktigt förstår, jag såg 4 st hundar som plaskade omkring i vattnet, och jag gillar det inte, står det att det är "hundförbud" så är det, ska det vara så svårt att förstå, det finns ju faktist andra ställen hundarna får bada vid, eller detta kanske bara handlar om ren lathet eller så bryr sig folk helt enkelt inte.

Och det här med hundbajs, hur mysigt är det igentligen när man är ute och går och rätt som det är känner man något kletigt under foten?Njae, inte direkt nått man uppskattar.


Visst, dom kan vara hur fina som helst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0